Video Red Bull Ford Powertrains fortæller i en aktuel video om udviklingen af en 1,6 liter turbo hybrid V6-motor. Det sker blandt andet med tungt skræddersyede postprocessorer til en række DMG MORI-maskiner.
Head of Cell 1 Manufacturing hos Red Bull Ford Powertrains i England Darryl Felstead fortæller i en aktuel video fra DMG MORI om udviklingen af virksomhedens maskinpark.
Firmaet har et tæt samarbejde med DMG MORI og Siemens om digitale løsninger og CNC-maskiner, der skal til for at fremstille nogle af de mest kritiske komponenter til Red Bull Fords F1-motorer.
Annonce - artiklen fortsætter under banneret
Ifølge Red Bull Ford Powertrains-chefen jagter de konstant en optimering af treeningeheden; bearbejdningshastighed, præcision og pålidelighed i fremstillingen af de flere tusinde emner, der skal til at bygge en F1-bil.
Nøglen er her ikke mindst opnåelsen af utrolig snævre tolerancer, hvor et få antal my-meter kan være forskellen på at præstere en konkurrencedygtig bil eller ikke.
Samtidigt søger de hele tiden nye måder at tilgå produktionen på, hvilket blandt andet har ledt til tungt skræddersyede postprocessorer til firmaets CNC-maskiner så som den fem-eksede model DMU 60 eVo Linear.
Se videoen her: